سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پلی کربنات – P.C

 پلی کربنات 

شرکت پرتونیل در سال 76 به منظور تولید ورق های ترموپلاستیک صنعتی قابل مصرف در صنایع مختلف کشور و با بهره گیری از مشاورین اروپایی و زیر نظر متخصصین مجرب داخلی پلیمری کشور تاسیس گردید و در حال حاضر کیفیت محصولات این شرکت در شمار بهترین محصولات موجود در بازار های ایران و کشورهای همسایه می باشد و محصولات این شرکت به کشور هایی چون جمهوری آذربایجان،عراق و کشورهای آسیای میانه صادر میگردد و در افق آینده دستیابی به بازار های اروپایی و جهانی را مد نظر خود قرار داده است.

پلی کربنات با جرم مخصوص 1.20 g/cm ترموپلاستیکی آمورف است که ویژگی های زیادی از پلیمر ها و فلزات را یک جا در خود جمع آوری کرده است.شفافیت،صیقلیت،سختی و استحکام بالا،تحمل پذیری و ثبات ابعادی خوب و مهم تر از همه امکان فرایندی مناسب، این پلیمر را در بالا ترین ردیف پلیمر های مهندسی قرار داده است. ویژگی الکتریکی و ایزولاسیونی پلی کربنات خوب و وابسته به درجه حرارت محیط نمی باشد. استفاده از این محیط در فرکانس های بالا (بیشتر از 10002H همراه با افزایش ضریب تضعیف خواهد شد. محصولات PC را درجه حرارت هایی از 100 درجه سانتی گراد تا BOC+ بدون تغییر شکل مورد استفاده قرار می گیرد).

تفاوت بین اکریلیک و پلی کربنات

اکریلیک یک ماده پلاستیکی شفاف با مقاومت ، سختی و شفافیت نوری برجسته است. ورق اکریلیک به راحتی ساخته می شود ، به خوبی با چسب ها و حلال ها پیوند می خورد و به راحتی ترموفرم می شود. این در مقایسه با بسیاری از پلاستیک های شفاف دیگر دارای خاصیت هوازدگی برتر است. ورق اکریلیک ویژگی های شیشه مانند - وضوح ، درخشندگی و شفافیت - را نشان می دهد ، اما در نیمی از وزن و چندین برابر مقاومت در برابر ضربه شیشه. پلاستیک های اکریلیک از علائم و نورگیرهای بادوام گرفته تا وسایل ، نمایشگرها و قفسه های فروشگاه های خرده فروشی چشم نواز ، قابلیت انعطاف پذیری ، دوام و زیبایی های برجسته ای را ارائه می دهند. پلی کربنات یک ماده پلاستیکی سخت و شفاف با مقاومت ، سختی و مقاومت در برابر ضربه است. وضوح نوری پلی کربنات آن را برای کاربردهایی مانند محافظ دستگاه ، علائم ، محافظ صورت ، نورگیرها ، نمایشگرهای POP ایده آل می کند. از پلی کربنات همچنین به طور گسترده ای در شیشه های معماری تاسیسات پزشکی ، ساختمانهای خرده فروشی و دولتی و مراکز حمل و نقل در معرض خطر شکستگی و خرابکاری استفاده می شود. اکریلیک و پلی کربنات اکریلیک و پلی کربنات دو مورد از محبوب ترین پلاستیک های شفاف هستند. آنها مزایای (و معایب) مختلفی را به همراه دارند. به طور خلاصه این مزایا عبارتند از: اکریلیک سخت تر ، براق تر ، مقاوم در برابر خراش و ارزان تر از پلی کربنات است که انعطلف پذیرتر و تقریباً نشکن است. ورق های اکریلیک و پلی کربنات دارای چندین ویژگی متفاوت هستند. این دو نوع پلاستیک بارها در مقایسه با یکدیگر قرار می گیرند زیرا از نظر ظاهری شبیه به یکدیگر هستند و بیشتر از مواد پلاستیکی قابل استفاده در بازار استفاده می شود. هر دو مزایا و معایبی دارند. به طور کلی ، ورق های اکریلیک براق تر و ورق های پلی کربنات قوی تر هستند. وزن اکریلیک و پلی کربنات کمتر از نیمی از وزن یک قطعه شیشه قابل مقایسه است ، در عین حال هر دو از شیشه مقاومت بیشتری دارند. تمیز کردن هر دو ماده نیز بسیار آسان است.

پلاستیک اکریلیک

اکریلیک با بسیاری از مارک های تجاری مانند پلکسی گلاس ، لوسیت ، پرسپکس ، پلی کریل ، گاویریلی ، ویتروفلکس ، لیماکریل ، R-Cast ، پر کلاکس ، پلاازکریل ، اکریلکس ، اکریلیت ، اکریلپلاست ، آلتوگلاس ، پلی کاست ، اوراگلاس ، اپتیکس به بازار عرضه می شود. به طور خاص ، "پلکسی گلاس" تقریباً به جای "پلاستیک اکریلیک" استفاده می شود. در حالی که هر محصول علامت تجاری ممکن است ویژگی های کمی متفاوت داشته باشد ، هر یک پلاستیک اکریلیک را تشکیل می دهند. خواص پلاستیک اکریلیک شامل موارد زیر است:

  • قیمت کمتر از شیشه و پلی کربنات
  • مقاومت شیشه در برابر ضربه 17 برابر
  • انتقال نور 92? در تمام ضخامت ها (وضوح بهتر نسبت به شیشه)
  • غیر قابل تشخیص در برابر زردی یا تغییر رنگ در برابر آفتاب است
  • ترموپلاستیک با دمای کاری 180F مداوم
  • با دوام در برابر خراش و فرورفتگی
  • ورق ها را می توان صاف پرداخت
  • برش آسان
  • اتصالات چسب تمیز
  • سطح براق
  • تنوع زیاد رنگی
  • عرض از 48 "تا 108"
  • طول از 72 "تا 192"
  • قابل بازیافت

پلاستیک پلی کربنات

پلی کربنات را گاهی Lexan (نام تجاری GE پلاستیک) یا Makrolon می نامند. یکی از بزرگترین تفاوتهای بین اکریلیک و پلی کربنات تفاوت درهزینه آن است. قیمت ورق های پلی کربنات می تواند به طور متوسط حدود 35? بیشتر از اکریلیک باشد. پلی کربنات و پلاستیک اکریلیک هر دو پلیمر هستند. پلیمر به سادگی ماده ای است که از مولکول های مختلفی تشکیل شده است که در زنجیره های طولانی به هم متصل شده اند. در نتیجه ، پلی کربنات و اکریلیک به دلیل انواع خاصی از مولکولهایی که از آنها ساخته شده و چگونگی ترکیب آنها ، متفاوت و متفاوت به نظر می رسند. این فرایند ایجاد کلی به عنوان پلیمریزاسیون شناخته می شود. بدون اینکه خیلی درگیر جزئیات فنی شوید ، پلی کربنات با واکنش بین بیسفنول A و فسژن COCl2 تولید می شود. از طرف دیگر ، اکریلیک با سنتز متیل متاکریلات ساخته می شود. متیل متاکریلات به طور معمول با واکنش استون با سدیم سیانور ایجاد می شود تا استون سیانوهیدرین تولید شود. سپس با متیل الکل واکنش داده می شود تا در نهایت متیل متاکریلات تولید شود. اینها متداول ترین روشها برای ایجاد این پلیمرها هستند. با این وجود ، روش های مختلفی وجود دارد که می تواند پلی کربنات و اکریلیک ایجاد کند ، به خصوص هنگام ایجاد ورق های پلاستیکی با کیفیت های خاص مانند رنگ ، غیر خیرگی ، ضد استاتیک ، فیلتر UV و غیره.

کاربردهای ورق پلی کربنات و اکریلیک

  • شیشه های ضد گلوله
  • سقف پلهای هوایی
  • سقف های شفاف
  • سر در ساختمان ها
  • کابین آسانسور
  • باجه های تلفن
  • کلاه ایمنی
  • شیشه های قطار و هواپیما

اگر به وضوح و انتقال نور علاقه مند ید ، ورق های اکریلیک از ورق های پلی کربنات بهتر عمل می کنند. از طرف دیگر ، اگر به دنبال مقاومت در برابر ضربه شدید هستید ، ورق های پلی کربنات انتخاب بدیهی است. حتی اگر هر پلاستیک بتواند از یک شکل یکسان استفاده کند ، عملکرد آنها بسیار متفاوت خواهد بود.

 شرکت پرتونیل در سال 76 به منظور تولید ورق های ترموپلاستیک صنعتی قابل مصرف در صنایع مختلف کشور و با بهره گیری از مشاورین اروپایی و زیر نظر متخصصین مجرب داخلی پلیمری کشور تاسیس گردید و در حال حاضر کیفیت محصولات این شرکت در شمار بهترین محصولات موجود در بازار های ایران و کشورهای همسایه می باشد و محصولات این شرکت به کشور هایی چون جمهوری آذربایجان،عراق و کشورهای آسیای میانه صادر میگردد و در افق آینده دستیابی به بازار های اروپایی و جهانی را مد نظر خود قرار داده است.

 

منبع: https://partonil.com/